Jump to content
steve_86

Rare s13 options/parts

Recommended Posts

collection is getting bigger, I better stop

 

S13 Factory tweeter cover with tweeters

 

ighfsp.jpg

 

Will post picture of the item fitted to my car soon

 

 

S13 Factory optional Knee pad

2hq753s.jpg

 

Might have to halt on collecting more optional items as I need to save up for a new turbo soon =(

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 after ones for my 180

 

+2 please share, really want a set of these

Share this post


Link to post
Share on other sites

This was in my 180sx when i got it lol some air filter thingo with the interior lights

20131129_192504.jpg

Edited by Clowny180sx

Share this post


Link to post
Share on other sites

I have the 1991 brochure if anyone would be interested I could scan it all in and upload it here. Some rare options in it that I have never seen before such as a oem subwoofer that mounts into that hole in the backseat between the boot, looks awesome. The leather seats option too I had never seen before. Also have a sheet with all the prices of what it was worth back then.

Its a shame americans snap up all the good rare oem stuff and put it in their 240's, I dont even bother trying to find stuff on yahoo auctions because I know americans will buy it before me, only thing I have is the light up window visors.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I have the 1991 brochure if anyone would be interested I could scan it all in and upload it here. Some rare options in it that I have never seen before such as a oem subwoofer that mounts into that hole in the backseat between the boot, looks awesome. The leather seats option too I had never seen before. Also have a sheet with all the prices of what it was worth back then.

Its a shame americans snap up all the good rare oem stuff and put it in their 240's, I dont even bother trying to find stuff on yahoo auctions because I know americans will buy it before me, only thing I have is the light up window visors.

Please do!

 

Ive got a few uncommon items such as unused original Nissan flare (expiry date is 1994 lol), factory floor mats, 90's Nismo horn button, original S13 tape deck etc

Edited by Poppin' fresh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Has anyone seen mirror visors lately? I swear, its the last thing I want to buy. But I'm afraid they've all been snapped up by now.

Share this post


Link to post
Share on other sites

full glass "silvia" S13 grill, never seen before but is f**king cool as

 

gr1.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

full glass "silvia" S13 grill, never seen before but is f**king cool as

 

gr1.JPG

Just noticed the wires in that picture.

Does it light up?

Share this post


Link to post
Share on other sites

f**k me sideways. That's two things I want now.

 

 

aaaaaaaaaaaaaaghI'mbackinthegame

Share this post


Link to post
Share on other sites

I've got a red Nismo cig lighter kill switch and center console cup holders for S13 which I'm looking at off loading if anyone wants them...

 

PM me for price.

 

I'll post up actual pics shortly.

 

Cheers,

 

Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm actually picking up a rare item today wink.pngsmile.png

I've run out of popcorn... Just tell me what it is already lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm actually picking up a rare item today wink.pngsmile.png

I've run out of popcorn... Just tell me what it is already lol.

 

Haha but get this, the seller doesnt know its so rare so Im getting it for $10! Its been posted in the last 4 pages ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lo and behold the armrest extension I picked up today

 

SdBChWp.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

"arm rest extension" is actually a CD storage unit. I have a broken one somewhere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"arm rest extension" is actually a CD storage unit. I have a broken one somewhere.

Too much gangsta lean going down in the Smugvia? Haha just kidding Wiz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I wish haha. It came with one of the cars I bought for parts, car had a lot of options but most were broken. Broken weathershields, broken foglights, broken CD holder, etc. Had an absolutely mint HUD dash, all interior plastic was shiny gloss black like it'd never been in the sun. But yeah, everything else, broken. Made me sad panda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boom... I forgot the pic of the Nismo kill switch, but is partially visable in the second pic :lol:

 

Cheers,

 

Andy

 

Edit: Btw, already a bit of interest in the cupholder. You snooze you lose!

Cupholder 01.jpg

Cupholder 04.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Has anyone seen mirror visors lately? I swear, its the last thing I want to buy. But I'm afraid they've all been snapped up by now.

 

I have a set, but not for sale :-P

 

dec 2012 013.JPGdec 2012 014.JPG

dec 2012 014.JPG

Edited by baka_janai_no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bumping into this thread for some rare shit. Don't have anything personally besides the cupholders which are gangster gangster but I haven't installed them yet.

 

If anyone is still wondering I think you can still buy weathershields brand new from Nissan. Costs a pretty penny though =/

Share this post


Link to post
Share on other sites

You can. I did, and they don't do anything.

 

Look good, though.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah they actually encourage water to drip into my car haha, they're the opposite of what they say. But on days when it's raining you can crack open your window a tiny bit if you want to for whatever reason.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anyone know where to get the Origin carbon weather shields for a 180?

 

The only ones I've found available in Australia are Silvia only.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anyone know where to get the Origin carbon weather shields for a 180?

 

The only ones I've found available in Australia are Silvia only.

 

Don't make them for 180sx

Have to use s13 ones and just cut them down a lil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×